Ana içeriğe atla

Oyunu Android’e Build Etmek

Oyunu Android’e Build Etmek

Çoğunuz oyunu Android cihazınızda da test etmek istiyorsunuzdur. Bunu anlayışla karşılıyorum. Size iyi bir haberim var: Android için tek bir satır yeni kod yazmamıza gerek yok. Çünkü Input.GetMouseButtonDown(0) komutu Android’de ekrana parmakla dokununca da true dönüyor. Ve Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape) komutu da Android cihazda geri tuşuna basınca true dönüyor.
File-Build Settings yolunu izleyin. Gelen pencerede Platform olarak Android‘i seçin ve Switch Platform deyin. Sonra oradaki Player Settings… butonuna tıklayın.

resim27

Inspector‘da açılan sayfada Other Settings altındaki Bundle Identifier‘ı “com.Unity.FlappyBird” olarak değiştirin:

resim28

Şimdi Build Settings‘teki Build butonuna basıp oyunun APK şeklindeki son versiyonunu bir yere kaydedin (Bu işlemden önce Android SDK kurmanız lazım. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# Metotlar ve Metot Örnekleri

4 sene önce 8 Yorum Bu yazımızda  Metotların  tanımı, metot çeşitleri, metot kullanımlarının nasıl yapıldığını ve bununla ilgili örnekler oluşturacağız. Öncelikle  Metot  ne demektir?  Metot  ne işe yarar? sorularının cevaplamaya çalışacağım. Metotlar belirli işlemleri yerine getiren kod bloklarıdır. Aynı kodların tekrar tekrar kullanılması gereken durumlarda büyük kolaylık sağlamaktadır. Oluşturulan  metot,  ismiyle çağırılarak içerisinde bulunan kod bloklarının çalıştırılması sağlanır. Metotların yapısı temel olarak şu şekildedir. Yukarıda görmüş olduğunuz yapıyı biraz inceleyelim. Metotların  erişim biçiminin  yazılması zorunlu değildir. Yazılmadığı takdirde  private  olarak kabul edilir. ama istenirse private ,  public ,  static  vs.. erişim tipini belirleyebilirsiniz. Geri dönüş tipinin  metot tanımlanırken  mutlaka  belirtilmesi gerekir. Burada metottan geriye h...

UNITY Android SDK Kurulumu – Resimli Anlatım

Hepinize tekrar merhaba, Bu derste  UNITY 3D  oyun motorunda  Android ‘e oyun geliştirmek için gerekli olan  Android SDK ‘nın kurulumunu anlatacağım. NOT:  Unity 2019 ile birlikte, artık Android modülünü kurarken otomatik olarak Android SDK’da kurabiliyorsunuz. Bu yolu kendim denemediğim için Admob gibi plugin’ler ile ne kadar uyumludur bilmiyorum ama eğer Android SDK’yı bu şekilde kurmak isterseniz, dersin devamını okumanıza gerek yok: Hazırsanız başlayalım… Her şeyden önce Android SDK’nın yüklenebilmesi için sisteminizde  Java JDK  ( Development Kit )’in kurulu olması lazım. Java’nın resmî web sitesinden ( http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html ) JDK’yı kolayca temin edebilirsiniz. NOT:  Unity’nin JDK 9 sürümü ile olası bir uyumsuzluğundan dolayı ( https://forum.unity.com/threads/java-9-jdk-9-support-by-unity-android.499354/ ) JDK 8 kurmanızı öneririm:  http://www.oracle.com/technetwork/...